Gratis vervoer De Mus

logo de mus

Wat is de MUS?

De MUS is een GRATIS vervoermiddel voor inwoners van de gemeente Midden-Delfland die moeite hebben om zelfstandig ergens naar toe te gaan. De MUS is in 2018 ontstaan door een samenwerking tussen de gemeente Midden-Delfland, Doel Delfland, Pieter van Foreest en Stichting Welzijn Midden-Delfland. Dit project wordt uitgevoerd door vrijwilligers van de gemeente en medewerk(st)ers van Doel Delfland.

Voor wie is de MUS?

De MUS is bedoeld voor alle inwoners van Den Hoorn, Schipluiden en Maasland, jong en oud, die iets willen ondernemen, maar moeite hebben om daar zelfstandig te komen. Met de MUS kunt u naar activiteiten gaan, boodschappen doen, ergens een kopje koffie drinken of op bezoek bij familie, vrienden of kennissen. Ook kan de MUS u bijvoorbeeld naar de dokter, de fysiotherapeut of de kapper brengen. Op deze manier kunt u blijven deelnemen, ook als u ergens niet zelf kunt komen.

Samen ergens naar toe? 

Dat kan! Zolang er geen bijzondere maatregelen gelden, kunnen er naast de chauffeur in totaal drie passagiers met de MUS meerijden. Ook is het mogelijk om uw rollator of inklapbare rolstoel mee te nemen. Als u gebruik wil maken van deze mogelijkheid, vragen wij u wel om dit bij de reservering van uw rit aan te geven. Achterop de MUS is plaats voor één rollator of één inklapbare rolstoel.

Wanneer rijdt de MUS? 

  • De MUS rijdt op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.
  • De MUS rijdt NIET op FEESTDAGEN en NIET in het WEEKEND.

Waar rijdt de MUS? 

Doel Delfland beschikt over twee voertuigen die ieder in een eigen gebied van de gemeente rijden.

Schipluiden - Den Hoorn

Met de MUS kunt u tussen Den Hoorn, Schipluiden en ’t Woudt reizen. De MUS rijdt ook naar het Reinier de Graaf Gasthuis, Zwembad Kerkpolder, het Revalidatiecentrum, Ontmoetingscentrum Mozartlaan en naar Die Buytenweye in Delft. De MUS doet verder geen andere locaties aan in Delft. 

Maasland 

Ook in en rondom Maasland rijdt een MUS. Inwoners kunnen daarmee binnen Maasland, naar Maassluis (Koninghoek - Palet) en het gemeentehuis in Schipluiden reizen. 

Hoe kunt u de MUS reserveren?

U kunt de MUS telefonisch of per e-mail reserveren via de volgende contactgegevens:

Van maandag tot en met vrijdag zijn de medewerk(st)ers van Doel Delfland tussen 09.00 - 11.00 uur en 13.00 - 15.00 uur telefonisch bereikbaar. Als u niemand aan de lijn krijgt, kunt u via de voicemail uw naam en telefoonnummer doorgeven. Doel Delfland belt u dan zo snel mogelijk terug.

Bij de reservering van uw rit is het belangrijk om aan te geven wat uw vertreklocatie en uw bestemming is. U vermeldt daarbij plaats, straat en huisnummer. Ook geeft u uw telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

Verder is het van belang om te weten dat:

  • Als de MUS al bezet is op het tijdstip dat u wilt reserveren, kunt u samen met de medewerk(st)er van Doel Delfland zoeken naar een alternatief;
  • Als u een rit meer dan een week ervoor hebt aangevraagd, adviseren wij u een dag van te voren even bij Doel Delfland te informeren of de rit ingepland staat;
  • Chauffeurs van de MUS nemen geen (wijzigingen in) ritten aan.

Annuleren

Wilt u toch geen gebruik willen maken van een aangevraagde rit? Geef dit dan zo snel mogelijk aan Doel Delfland door. Dan kunnen zij weer een andere passagier blij maken. 

Tot slot

Deze service wordt uitgevoerd door vrijwilligers uit de gemeente en medewerkers van Doel Delfland. Hoewel zij hun uiterste best doen om alle ritten goed in te plannen en op het gewenste tijdstip uit te voeren, kan er wel eens iets mis gaan. Wij begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn. Als dit onverhoopt gebeurt, neem dan contact op met de medewerkers van Doel Delfland via de bovenstaande contactgegevens.

Heeft u gevonden wat u zocht?